Jak začít sportovat? Zamilujte si pohyb!

Na jaře, s příchodem teplých a slunečných dnů, se dříve nebo později probudí jaro v každém z nás a my zatoužíme oddat se pobytu na čerstvém vzduchu. V této době často propadneme nadšení pro nějakou sezonní sportovní aktivitu, ale je nutné si uvědomit, že sport a pohybové aktivity by nás měly provázet po celý rok.

Jak se správně motivovat ke sportu?

V současnosti se klade důraz na to, že každodenní pohybová a sportovní aktivita prováděná pravidelně a dlouhodobě, představuje velkou úsporu na lécích a zdravotních rehabilitacích. Minimalizuje riziko úrazů a přináší radost ze sportu, který v daných obdobích posiluje a procvičuje konkrétní svalové partie. Sport je také ideální k tomu, aby formoval nejen naše tělo, ale i naši osobnost. Chcete-li na sobě zapracovat a docílit životní změny, začněte sportem. Sport upevňuje vůli i charakter a naučí vás mít se rádi. To je také základní předpoklad k tomu, abyste ze sebe mohli vydat maximum při péči o druhé, o své bližní a milované.

Každodenní pohybový program - dbejte na rozmanitost cvičení!

Začít můžete docela jednoduše, třeba při každodenní procházce se psem. Zprvu může jít třeba jen o protahování lýtkových svalů či střídavé stání na jedné noze, procvičování dýchání, protahování zad apod. Doma u televize můžete procvičovat vlastní rovnováhu balancováním (třeba s pomocí sedacího balonu). Pro zvýšení pružnosti bude skvělá jóga a cviky k protahování, jízda na kole a běh pak pomohou posílit činnost kardiovaskulárního systému. S posilovacími cviky je třeba začít pomalu a postupně, při cvičení může zprvu stačit zátěž vlastního těla, kterou můžete postupně navyšovat o další zátěž.

Tréninkový plán pro začátečníky

Plán pohybové aktivity pro úplné začátečníky může nabádat např. k tomu, že 60 až 70 % času stráveného sportem budete věnovat cvikům nebo činnosti pro zlepšení oběhového systému. Sem patří například turistika, cyklistika, běh, plavání či kardiocviky. 30 % tohoto času pak může zahrnovat třeba jóga či posilovna, cviky na rovnováhu a pružnost, ale také silová cvičení k překonávání vnějšího odporu. Tento poměr je však samozřejmě u každého individuální. Důležité je nepřepínat své síly a mít z pohybu a cvičení dobrý a příjemný pocit, který sám o sobě zůstane skvělou motivací k dalšímu cvičení.

Pár rad ke sportování na závěr

Každý začátek je těžký a i vy budete vystaveni nejednomu pokušení všeho nechat a vrátit se ke starým a daleko pohodlnějším návykům. Systematické cvičení po dobu jednoho měsíce vás však přesvědčí o úspěchu vašeho počínání, ve kterém bude stát za to pokračovat. Obyčejnou chůzí, následně během, jízdou na kole či plaváním si osvojíte pohybovou aktivitu, ze které se stane návyk zcela samozřejmý a na rozdíl od jiných návyků také velmi prospěšný. Vaše slabosti a pochybnosti brzy ustoupí do pozadí. Myslete na to, že vaše vlastní zdraví je největší a nepřekonatelná motivace. Máte-li motivaci, stačí jen začít. A když už začnete, vytrvejte!

Foto: Pixabay.com

Jak začít sportovat? Zamilujte si pohyb! patří do témat
  • NovákPetr 28.10.2017 00:23:13

    Motivace je v tomto ohleduneuvěřitelně důležitá,stejně jako stanovit sijasný a konkrétní cíl.Když vám bude docházet,doporučuji třebawww.svet-zdravi.cz/clanky/6-rad-jak-neztracet-motivaci,nesmíte se hned vzdávat.

  • Adámek 27.10.2017 23:14:21

    Mám appku na mobilu a jednoduše se snažím denně nachodit nějaké 2-3hodinky.

  • Darek 21.10.2017 22:31:28

    Já zase musel do práce začít jezdit na kole, byla to strašná otrava, nejdřív jsem jezdil na staré skládačce snad ještě po dědovi. Ale po čase mě to chytlo, ráno jsem se na to těšil a zainvestoval do lepšího kola. Teď už na kole trávím i víkendy.

  • Emi-l-ka 17.10.2017 21:11:45

    Nam ne to prislo strasne pomalu, z legrace jsem chtela zkusit provaz jako dite jsem ho zvladala) a tak jsem si pustila nejake video -stretching- a protahla se, samozrejme to neslo :D ale dalsi den jsem to zkousela znovu az se to po par dnech povedlo. Pak jsem se jeste nejakou dobu protahovala jen tak doma, po case jsem zkusila yogu a pilates a je to moje droga :)

Přidat příspěvek k tématu ???

* Povinné pole

Adresář

Diskuze na téma Sport a relaxace

  • Dálie 23.11.2017 20:11 Namožené svaly-mazání

    Floppy podložky jsou z přírodního recyklovatelného kaučuku.

  • Alena 23.11.2017 18:11 Natažené svaly

    Dekuji za typ. Aopravdu to pomuze? Byla bych zato hodne vdecna :)

  • Žaneta 22.11.2017 17:11 Namožené svaly-mazání

    Z čeho jsou vyrobené ty podložky?

  • Klára 21.11.2017 17:11 Sport a relaxace

    Tak pořiď termosku s pítkem je to výborná věc a hlavně ji využiješ po celý rok. My máme odsud…

  • Nela 21.11.2017 16:11 Natažené svaly

    No jasne ze něco urcite je. :) Taky daam spise prednost prirodnejsim vecem. Na takovehle bolesti…

Píšeme jinde


Zdravě.cz na Facebooku